Start spreadin' the news...

"Waar gaat de reis naartoe?" "New York" "chill" volgens de douanebeambte op Schiphol, die achteloos het paspoort bekijkt. Natuurlijk is dit "chill", dit is de makkelijkste vraag tot nu toe. Voordat deze vraag kwam, was er al een hele lijst met moeilijke vragen die allemaal beantwoord moesten worden. "Heeft u een besmettelijke ziekte?" "Had u tijdens de Tweede Wereldoorlog banden met het naziregime?" "Bent u een spion?" "Bent u een terrorist?" Best lastig, maar gelukkig komt er op deze manier geen enkele spion of terrorist de Verenigde Staten binnen! In het vliegtuig worden de vragen nog moeilijker, of ik misschien slakken of insecten bij me heb? Ben ik de laatste tijd in de buurt geweest van vee? Of erger nog, heb ik vee aangeraakt? Bij deze vraag twijfel ik wel, zou Rik ook onder boerderijdieren vallen? De meest lastige vraag lijkt een makkelijke, maar is het niet: kom je voor vakantie of zaken? In eerste instantie denk je vakantie, maar volgens Carrie Bradshaw zijn Manolo Blahnik's in januari in de aanbieding. Dit vind ik dan weer keihard zaken doen!

Het eerste wat je natuurlijk doet als je in New York bent is hamburgers eten en cola drinken. Hierbij moet je niet de fout maken, zoals Rik deed, om niet voor de kleinst mogelijke portie te gaan. Rik bestelde de medium optie, het gevolg hiervan was dat we opgescheept zaten met een liter cola en vier kilo eten. Ook de eerste zwerver die we tegenkomen houdt van hamburgers, hij vraagt dan ook niet om geld om te kunnen overleven, maar geld voor een hamburger bij de Burgerking. Blijkbaar is dit behoorlijk effectief, want "obesed" is bij deze zwerver nog zwak uitgedrukt.

Natuurlijk mogen alle highlights niet ontbreken. We lopen door Central Park, bekijken in het Museum of Modern Art de meesterwerkjes van Van Gogh, Picasso en Mondriaan, met als absoluut topstuk een schilderij van Conchita Wurst avant la lettre. We lopen over de Brooklyn Bridge, staan op het Empire State Building oog in oog met Hugh Jackman, varen langs het vrijheidsbeeld en eten in Chinatown. Dit alles bereizen we met de metro, met een coffee to go in de hand. In de metro gelden wel regels, deze worden duidelijk uitgelegd op een bordje in de metro. Regel 1: de paal in het midden van de metro is om vast te houden, niet om je laatste trucjes te laten zien. Jammer, want ik had net zo'n zin om mijn laatste paaldansact op te voeren! Regel 2: niet in de buurt van de rand komen, jaarlijks vinden er 144 ongelukken plaats. Regel 3: niet niezen in iemands gezicht, maar in een zakdoek of in je elleboog!

Bijna alle reclames op tv gaan over verzekeringen, eten en maagtabletten. De mooiste reclame gaat over het ontbijt. In de metro staan twee mannen met hun ontbijt. De ene man heeft een zak patat, de andere een hotdog en een broodje hamburger. Het is druk in de metro, ze moeten staan en zich vasthouden aan de paal in het midden. Nu hebben ze een probleem, ze kunnen niet eten, ze hebben maar 1 hand beschikbaar. Als ze het toch proberen, vliegt al hun eten door de metro op de andere passagiers. Gelukkig is hier een oplossing voor: one hand breakfast! Een ondefinieerbaar hompje eten met gesmolten kaas in een kartonnetje, zodat je het met 1 hand kunt vasthouden en eten! Echt geniaal!

"Snowmageddon", "Snowzilla", "Snowpocalypse", "Historic Epic Monsterstorm", het beestje heeft in ieder geval een naam! Om de haverklap is De Blassio op tv, de storm die eraan komt is "the worst you've ever seen" we moeten binnen blijven, dit is een kwestie van leven of dood, aldus De Blassio. Vanaf 23.00 uur mag geen auto meer de weg op, en al het openbaar vervoer stopt met rijden. Bovendien moeten we genoeg eten en drinken inslaan. Godzijdank hebben ze hier in de supermarkt "skinny popcorn guilt free"! Hiermee komen we de storm wel door!

Miranda

Succes daar ;)

jan lut

Cool verhaal, Linda!
Have fun!

Marga

Wat leuk geschreven! Heel veel plezier en succes:)

Idzard

Veel plezier! En succes daar tijdens de storm!

Irene

Een mooi en avontuurlijk begin van jullie reis. Veel plezier en goede reis!

Ad en Maria

Pas op!Na dit soort calamiteiten ontstaat er vaak een tweede zo als een geboorte golf!

Wim Beckers

Cool!

Henk

Ik verheug me op de foto's, en die "tweede calamiteit" zou ik niet erg vinden ;)

Gepke

Ik zie dat er 5 cm sneeuw is gevallen in New York, ik ben blij dat jullie dit hebben overleefd!...Heel veel plezier nog

Gerben en Margareth

Veel plezier, fijn om wat van jullie te horen!
Xxxx

Renske

Je kan heel leuk schrijven :)
Heel veel plezier daar!

Groet,
Renske

Tiny en Kees van Zanten

Lieve Rik en Linda veel plezier en fijn om wat te horen